Sunt cetățean… și am drepturi!

Cu riscul că îmi voi atrage oprobiul public, vreau să-mi exprim aici dezgustul pentru campania ”E dreptul tău! Acționează!”, mai cunoscută pentru replica ”Stiți cine sunt eu? Sunt cetățean european și am drepturi!”. Motivele repulsiei provocate sunt legate de următoarele chestii:

  1. Replica de mai sus amintește de aroganța beizadelelor prinse în flagrant de către un polițist rural ”neștiutor” sau a unui ”emanat” căruia nu-i este periat orgoliul de marțafoi în concordanță cu funcția și nivelul de mârlănie al acestuia;
  2. Campania asta nu rezolvă nimic concret, producând mai degrabă confuzie în rândul celor pe care ar trebui să-i ajute;
  3. Campania e finanțată din bani publici – europeni, vezi zice – dar tot noi îi plătim și pe ăia;

Exhibarea mușchilor (fie ei europeni, instituționali etc.) ca argument civilizat de rezolvare a unei situații, o întrebare care conține o amenințare, o lipsă de bun simț elementar, un patetism lamentabil, asta este ce promovează o asociație formată din căteva oengeuri obscure și autoritatea națională de protecție a consumatorilor. Nu știu cât de mult i se datorează firmei care a produs capodopera și cât clientului (asociația amintită anterior), însă ”meritul” îl are entitatea care plătește…

Drepturi grămadă, nici un cuvânt despre obligații…

Vorba lui Răzvan Exarhu: ”După milenii de luptă şi evoluţie, în sfârşit se clarifică o definiţie pentru onoare: Bă, tu ştii cine sunt eu?! Cam atât a mai rămas din ceva ce părea că nu va putea fi despărţit de esenţa speciei.” http://exarhu.ro/ba-tu-stii-cine-sunt-eu/

Acest articol a fost publicat în Alte prostii, Bășcălie, Economie și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sunt cetățean… și am drepturi!

  1. Corect, neinspirat pusa problema. creaza aiurea un antagonism.

    • Salut! Nu cred că vorba de inspirație… ci de cultivarea științifică a mârlăniei, care ajunge în forma sa deplină să arate și să se manifeste precum ăia de-au înjurat la nuntă…

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.