Business plan

În continuarea unui post anterior, în care vorbeam de o organizaţie nou înfiinţată şi despre business plan -ul sumar al acesteia, revin cu câteva clarificări.

Spuneam în acel post anterior că „se pare că promotorii ei [ai miscării la care mă refer, n.m.] au un fel de business plan în care excelează componenta marketing, însă păstrează discreţia în legătură cu sursele de finanţare, cu strategiile de folosire a acestora, respectiv cu rezultatele aşteptate – adică esenţialul.” Mi s-a atras atenţia că aici nu poate fi vorba de un business plan în sensul economic, ci de o stare de spirit, pe care nu o poţi bugeta. Observaţia mi se pare corectă în context. Însă era vorba de o metaforă, deşi – după cât se vede – nu prea inspirată.

Încerc acum să lămuresc lucrurile. Business plan -ul la care mă refer trebuie să clarifice câteva aspecte practice, respectiv să răspundă coerent la câteva întrebări, pornind de la premisa că organizaţia ar putea ajunge la un moment dat să guverneze ţara:

  1. Care este viziunea organizaţiei asupra stării economiei naţionale şi care este strategia pe care o are în vedere?
  2. Care este viziunea organizaţiei asupra sistemului fiscal din România şi care este strategia pe care o are în vedere?
  3. Care este viziunea organizaţiei asupra organizării administrative centrale şi locale din România şi care este strategia pe care o are în vedere?
  4. Care este viziunea organizaţiei asupra unor aspecte cum ar fi sistem public de pensii, sistemul medical de stat, sitemul de învăţământ, sistemul de ajutoare sociale de tot felul?
  5. Care este viziunea geopolitică a organizaţiei şi cum se poziţionează aceasta în contextul actual?
  6. Care sunt obiectivele imediate şi pe termen scurt pe care le are în vedere organizaţia?
  7. Care este orizontul de timp în care organizaţia crede că şi-ar putea atinge obiectivele de la punctul 6)?

E drept că treburile astea nu prea mai au de-a face cu stările de spirit, ci cu chestii mult mai pragmatice, însă eu consider că aceste lucruri ar trebui stabilite, asumate şi spuse cu curaj.

Valorile declarate şi asumate ale organizaţiei sunt necesare, însă nu şi suficiente.

Acest articol a fost publicat în Face politică! E abonat la ziar! Şi impozitele nu vrea să le plătească., Părerea mea. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Business plan

  1. de-a dura lex spune:

    8. care este viziunea organizației în privința relației dintre stat și religie?
    dar dintre stat și BOR?
    dar cu privire la relația dintre școală și religie/BOR?

  2. sigur ca da!
    lista e deschisa.
    9. care este pozitia organizatiei cu privire la anumite aspecte controversate ale istoriei, de exemplu problema monarhiei si a ex-regelui Mihai.

  3. Andrei spune:

    – Care este pozitionarea politica, perceptia ce se doreste a se imprima electoratului si fortele careia miscarea i se opune;
    – Care este relatia cu PDL, USL, UDMR si pe cine va sustine sau cu cine va face aliante politice?

  4. just, desi chestia de pozitionare din punctul meu de vedere este secundara.

  5. tomis spune:

    Esti primul dintre toti bloggerii cititi de mine si probabil primul dintre toti cei pe care i-am citit sau ascultat pe radio sau la televizor din Romania sau romani din strainatate care din start doreste ca o activitate importanta sa inceapa cu un business plan temeinic. Felicitari cel putin pentru idee si exprimarea ei extraordinar de folositoare si oportuna!

    Aceasta recunoastere provine si din propria-mi experienta trecuta dar mai ales cea fierbinte prezenta in care astern un business plan de trei ani incoace companiei la care lucrez si… colaborez cu… americani care prefera sa „traga din shold” fara nici o pregatire, fara nici un business plan chiar si diferit sI mai bun decit al meu. Este dureros si, ce-i mai rau, cu rezultat de lunga durata previzibil PROST.

    Iti si ne doresc succes!

    • Multumesc pentru aprecieri.
      (1) Cred ca in cazul de fata, in care avem de-a face cu un proiect politic nou, fondatorii (sa-i numim in felul asta) cred ca stiu exact in ce directie vor sa mearga fiecare, dar nu stiu in ce directie trebuie sa mearga impreuna.
      (2) Mai mult inca, este posibil ca acesti fondatori sa realizeze ca idealurile lor transpuse in obiective, desi cat se poate de sanatoase, ar putea fi atat de nepopulare, incat prefera sa le treaca sub tacere…
      (3) Pe urma mai avem si cea ce se numeste „secret agenda”, chestie care a insotit miscarile politice de-a lungul istoriei si caracterul ocult de care pomeneam si in postul https://dumitruluinae.wordpress.com/2011/09/30/de-la-rautate-si-prostie-la-dreptate-si-fratie/ .
      Singura chestie e ca nu mi-am putut da seama cat de mult avem din (1) si cat din (2).
      Oricum pentru mine e suficient sa ma determine sa nu ma implic.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s