Minciuna

Sursa: http://baricada.wordpress.com/2011/05/04/private-osama-serving-obama/

Am văzut azi un citat atribuit lui Otto von Bismarck: „People never lie so much as after a hunt, during a war or before an election” – Oamenii nu mint niciodată atât de mult ca după o vânătoare, în timp de război sau înaintea unor alegeri.

Tot azi am mai citit un text care mi-a atras atenţia: „Honesty may be a noble ideal, but it has little value in the life and death struggle for survival and security. Man has little choice, he must lie.” – Sinceritatea este (poate fi) un ideal nobil, însă are puţină valoare într-o chestiune de viaţă şi moarte. Omul are puţine opţiuni, trebuie să mintă.

Dacă asupra primului text există îndoieli privind paternitatea, asupra celui de-al doilea nu e cazul: textul aparţine lui Arnold M. Ludwig şi a fost scris de către acesta în cartea The importance if lying publicată prima dată în 1965.

Chestia e că acest al doilea text l-am „găsit” pe un grup de discuţii Linkedin – The Economist newspaper readers, scris de  către un oarecare David Phillips, care ridică problema la fileu şi întreabă: Agree? Disagree? Evident că sute de persoane au sărit să-şi dea cu părerea.

Tot azi (ce zi!) am văzut imagini cu Osama Bin Laden (sau mai degrabă cu ceea ce ni s-a spus că este / a fost acesta), reşedinţa acestuia, membrii familiei acestuia, Obama (ăla bunu’!), Gică Tufiş şi informaţii „preţioase” despre echipa care l-a asasinat pe acesta. Am avut dificultăţi să-mi găsesc antivomitivele. Aşa-mi trebuie dacă nu-mi iau zilnic doza de ştiri (a se citi căcat). Avantajul (dacă se poate numi aşa) întreruperii „tratamentului” este că-ţi dai imediat seama că lucrurile nu sunt chiar aşa cum sunt prezentate la televizor.

Acuma mintea mea nu se potoleşte şi zice aşa: având în vedere fluxul uriaş de horeshit, sunt de luat în seamă următoarele ipoteze de lucru:

  1.  Suntem după o vânătoare, a lui Bin Laden. Dar vânătoarea asta are toate ingredientele unui război full scale.
  2. Suntem în război – economic, informatic, politic etc. Vânătoarea lui Bin Laden nu a fost decât un episod, pentru că altfel, totul s-ar sfârşi imediat, iar americanii s-ar duce acasă. Personal, nu cred că va fi aşa.
  3. Urmează alegeri. Alegeri sunt tot timpul, însă în cazul ăsta nu-mi dau seama despre care ar putea fi vorba.

Nu ne rămâne decât să ne consolăm cu ideea că minciuna face parte din viaţa noastră şi că ăia care ne mint & şi ne conduc se gândesc, de fapt, la binele şi la confortul nostru.

Între timp, Sarah Palin face valuri pe Twitter: „Show photo as warning to others seeking America’s destruction. No pussy-footing around, no politicking, no drama; it’s part of the mission.” – http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/pakistan/8487374/Osama-bin-Laden-killed-live.html

Acest articol a fost publicat în Părerea mea și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Minciuna

  1. baricada spune:

    Excelent!.. Cap – coadă…

  2. Pingback: A propos de binele şi confortul nostru « Blogul lui Dumitru lui Nae

Lasă un răspuns

